Wiadomości - nowości, baterie, przepisy i wypożyczalnie > Zbadają poziom bezpieczeństwa podczas jazdy hulajnogą

Zbadają poziom bezpieczeństwa podczas jazdy hulajnogą

Firma Spin, firma zajmująca się elektromobilnością przeznaczyła 100 000 funtów na niezależne badania w Wielkiej Brytanii, by zbadać poziom bezpieczeństwa podczas jazdy na hulajnodze elektrycznej.

W UK badają na potęgę

Fundusz badawczy będzie wspierać naukowców z 10 wiodących uniwersytetów w Wielkiej Brytanii i USA oraz wielu ekspertów z całego świata. Naukowcy zbadają różne aspekty bezpieczeństwa użytkowania hulajnóg elektrycznych, a także zachowania motocyklistów podczas jazdy oraz możliwości integracji e-skuterów z systemami drogowymi miast.

Firma Ford zajmująca się mikro-mobilnością stwierdziła, że ​​bezpieczne zachowania podczas podróży będą w centrum zainteresowania badaczy i będą opierać się na raportach Spin opracowanych w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatnich dwóch lat.

„Naszym najwyższym priorytetem zawsze było bezpieczeństwo kierowcy. Wszyscy operatorzy są zobowiązani, nie tylko przestrzegać norm bezpieczeństwa, ale także zapewniać platformę do edukacji kierowców w zakresie najlepszych praktyk bezpieczeństwa oraz tego, jak uważać na pieszych i innych użytkowników dróg ”– powiedział Josh Johnson, kierownik ds. Polityki publicznej w firmie Spin.

W Milton Keynes trwają przygotowania do pierwszego badania, które może zostać rozszerzone na inne miasta, w tym Londyn, gdy w stolicy rozpocznie się test hulajnóg elektrycznych. Badanie sprawdzi czynniki, które wpływają na bezpieczeństwo użytkowników dróg, szukając odpowiedzi na pytania, takie jak:

  1. Gdzie użytkownicy e-hulajnóg jeżdżą najczęściej (ścieżka rowerowa, jezdnia, chodnik) i dlaczego?
  2. Jak często zdarzają się incydenty związane z bezpieczeństwem i jakie są wspólne czynniki?
  3. Jakie czynniki lub warunki (infrastruktura rowerowa, pogoda, natężenie ruchu) wpływają na rzeczywiste lub postrzegane bezpieczeństwo hulajnóg dla użytkowników i osób niebędących użytkownikami?

Badanie będzie oparte na zróżnicowanym zestawie źródeł danych, w tym jakościowych i ilościowych z ankiet konsumenckich oraz danych z czujników sztucznej inteligencji (AI) z ulicy i Internetu rzeczy (IoT). Naukowcy będą mieli również dostęp do zanonimizowanych danych dotyczących ruchu skuterów elektrycznych (GPS).

Warto przypomnieć, że przydrożne czujniki Vivacity wykorzystują algorytmy uczenia maszynowego do wykrywania zdarzeń potencjalnie niebezpiecznych i są w stanie analizować wzorce ruchu użytkowników dróg, takich jak rowerzyści i piesi.

Raport wykaże, gdzie jest niebezpieczeństwo

Takie dane będą wskazywały dlaczego mogą zdarzyć się sytuacje potencjalnie wypadkowe i co można zrobić, aby je zminimalizować. Wszystkie dane udostępniane przez czujniki są anonimizowane i nie naruszają prywatności.

„Chęć dzielenia się niezależnymi badaniami i informacjami na temat wdrażania e-skuterów z kluczowymi interesariuszami stała się mniej priorytetem dla operatorów i to musi się zmienić. Spin jest zaangażowany w ulepszanie i rozwijanie ram polityki mikromobilności na całym świecie na rynkach, na których działamy.” – powiedział Johnson.

„Te badania dadzą każdemu nowe i przydatne informacje. Z niecierpliwością czekamy na dzielenie się najlepszymi praktykami z zainteresowanymi stronami w Wielkiej Brytanii i poza nią na temat tego, jak najlepiej zintegrować hulajnogi z lokalnymi sieciami transportowymi, jednocześnie maksymalizując bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg i zapewniając społecznościom zdystansowany sposób podróżowania.” – dodał.

Badania mogą obejmować dane wyjściowe, takie jak mapowanie tak zwanych bezpiecznych tras na podstawie wzorców jazdy i opinii użytkowników, a także zalecenia dotyczące sposobu, w jaki władze lokalne i operatorzy mogą zachęcać kierowców do bezpieczniejszego korzystania ze skuterów elektrycznych. Zalecenia mogą również obejmować ulepszenia infrastruktury lub inne zmiany polityki w celu zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego dla wszystkich użytkowników.

„Milton Keynes od jakiegoś czasu jest liderem w dziedzinie innowacji w transporcie i cieszymy się, że pierwsze niezależne badanie wspierane przez Fundusz Badań Mikromobilności odbędzie się właśnie tutaj, z udziałem czołowych naukowców i czołowych partnerów przemysłowych”, – dodał Brian Matthews, szef ds. innowacji w transporcie, Milton Keynes Council.

Szersze globalne znaczenie

Spin zamierza również przedstawić zalecenia dotyczące polityki i przepisów równolegle z ogólnokrajową oceną testów przeprowadzaną przez Departament Transportu Wielkiej Brytanii (DfT). Spin podzieli się swoimi odkryciami, ale oczekuje się, że badania będą miały znaczenie dla innych miast i operatorów skuterów na całym świecie.

Roger Woodman, adiunkt ds. Czynników ludzkich na Uniwersytecie Warwick i jeden z partnerów projektu, powiedział, że “ostatecznie celem wprowadzenia systemów zarządzających hulajnogami jest rozwój naszego społeczeństwa i przyniesienie większych korzyści wszystkim, a nie tylko dla kierowców hulajnóg i usługodawców, ale dla wszystkich, którzy mieszkają w naszych miastach.”

„Podobnie jak w przypadku wielu nowych usług, będzie to wymagało ponownego przemyślenia przez wszystkich, w tym ogół społeczeństwa i interesariuszy, a ścieżka nie zawsze może być prosta. Jestem przekonany, że zbudowanie silnego zbioru niezależnych badań pozwoli zwolennikom e-skuterów, a także sceptykom, pogłębić dialog i zaproponować konsensus.” – kontynuował Woodman.