„Hypercar” to termin często używany do określania samochodów o ekstremalnych specyfikacjach i cenach. W przypadku hulajnóg elektrycznych termin “hyperscooter” oznacza wprowadzenie do produkcji zaawansowanych materiałów, najnowszej inżynierii i technologii z sektora mikromobilności.
Londyńska firma D-Fly Group postanowiła sprostać wymaganiom rynku i wyprodukowała hulajnogę DragonFly z “wyższej półki” i idąc śladami Elona Muska, postawiła na wysoką cenę i toporny design. A co z zasięgiem i prędkością?
Hulajnoga D-FLY Group z wyższej póki?
Co to jest wysoka półka? W przypadku pojazdów elektrycznych, wyższą półką można by nazwać pojazdy, które wykonane z są wyjątkowo wytrzymałych materiałów, a ich konstrukcja pozwala osiągnięcie przynajmniej średnich osiągów. Za standard uznaje się obecnie zasięg na poziomie 30 km i prędkość minimum 25 km/h.
Zatem walka o zasięg trwa w najlepsze i na tym polu jest jeszcze sporo do zdobycia, ale w przypadku prędkości, niewiele jest miejsca na zaimponowanie, bo w większości krajów, maksymalna szybkość na drogach i ścieżkach rowerowych została prawnie ustalona na poziomie 25km/h (w Polsce brakuje przepisów). Więc w czym hulajnoga elektryczna D-FLY Group jest lepsza?
Jak donoszą zagraniczne media, w przypadku DragonFLy chodzi o materiały najwyższej jakości, takie jak włókno węglowe, aluminium klasy lotniczej z serii 7000 i drewno. W tym modelu mamy układ napędowy z dwoma silnikami, maksymalną prędkością 61 km na godzinę, kontrolę trakcji, która daje każdemu z kół 1800 watów, i wysoki moment obrotowy. Warto dodać, ze technologia sterowania „Full-Tilt”, zainspirowana wyścigami F1 została zgłoszona przez producenta do opatentowania.
Oprócz powyższego, 4,5-calowy wyświetlacz ma ultra-wysoką rozdzielczość 4K i umożliwia klientom dostęp do różnych aplikacji, przeglądanie prędkości i szczegółowych wskazówek GPS.

DragonFly z firmy D-Fly wyróżnia się wysokimi parametrami technicznymi i designem.
Cena, zasięg i prędkość hulajnogi DragonFly
Przedrostek hyperscooter nie miałby sensu, gdyby nie wysoka cena, bo model podstawowy zaczyna się od 5000 $, a wersja czterokołowa to wydatek wysokości 6000$ (23 tys zł.). D-Fly twierdzi, że opublikuje pełną wycenę w okresie daty premiery w połowie 2020 roku. Dla porównania, Segway ES2 będzie kosztował około 479 USD.
Prędkość maksymalna | Zasięg na 1 doładowaniu | Cena |
61 km/h | 46 km | 18 -23 tys. zł. |
Na polskim rynku dostępnych jest kilka pojazdów, które przekraczają zasięg oferowany w popularnych modelach (Xiaomi i Motus), a i ich prędkość jest równie imponująca. Zatem jeśli kogoś nie stać na DragonFly, to być może poniższe modele okażą się sensowną alternatywą.
1. Hulajnoga KUGOO G-BOOSTER – 55km / h
- Moc silnika: 800W x 2
- Pojemność baterii: 48V/23Ah
- Czas ładowania: 10 godzin
- Zasięg: 85 km
- Maksymalna prędkość: 55 km/h
- Maksymalne obciążenie: 120 kg
- Waga: 30 kg
2. Hulajnoga eRoller OffRoad – 60 km/h
- Mocy 800W (na dwa koła)
- Bateria: LG, Panasonic 60V 13A.
- Czas ładowania: 5/8 godziny
- Zasięg: 55 km
- Prędkość maksymalna: 60 km/h
- Waga całkowita: 39kg
- Maksymalne obciążenie: 150kg
3. NANROBOT LS7 Electric Scooter
- Zasięg: 100 km
- Maksymalna prędkość: 85 km/h
- Bateria litowa: 60V 35 A
- Maksymalna waga: 150 kg
Hulajnoga na 4 kołach już jest
DragonFly to nie pierwsza hulajnoga na 4 kołach, bo Audi zaprezentowało niedawno 4-kołową hulajnogę elektryczną E-Tron przeznaczoną dla wygody „multimodalnych” podróżników, którzy rzadko wskakują do samochodów. Nie pomylisz tego jednak z żadną inną elektryczną maszyną, bo e-tron ma wygląd hulajnogi, a jeździsz na niej, jak na deskorolce.
Dopłata do samochodu elektrycznego? (nowe okno)
4 koła od Audi, to również luksus, bo pojazd, który ma zostać wprowadzony do sprzedaży do końca 2020 r. będzie kosztował około 2000 EUR (9-10 tys. zł.), a także może być dostępny jako opcja dla nabywców samochodów e-tron, którzy mogliby przechowywać ją w bagażniku.