W przyszłym tygodniu Bird wypuści nową hulajnogę elektryczną. Ponoć Bird Two zawiera szereg ulepszeń, które mają pomóc rozwiązać niektóre z największych problemów w branży skuterów elektrycznych.
Bird Two jest niezniszczalny
Wraz ze wzrostem liczby dostępnych hulajnóg elektrycznych w przystępnej cenie, wypożyczalnie ciężko pracują, aby zapewnić swoim klientom możliwość wypożyczania zamiast kupowania.
Bird, największa firma produkująca skutery elektryczne, kontynuuje dążenie do przewodzenia w branży. Nowa hulajnoga Bird Two ma pomóc w rozwiązaniu głównych problemów. Niecały rok po wprowadzeniu pierwszego wzmocnionego skutera elektrycznego Bird Zero, a niespełna trzy miesiące po wprowadzeniu drugiego wzmocnionego skutera elektrycznego Bird One, Bird prezentuje teraz swój najnowszy super wzmocniony skuter Bird Two. Na razie nie słychać o Bird Three, więc gigant prawdopodobnie skupi się na promocji tego modelu. Tutaj o Bird One.
Co wyróżnia Bird Two?
Główne ulepszenia w Bird Two są następujące:
- Większa bateria
- Autonomiczne czujniki uszkodzeń
- Brak widocznych śrub
- Środkowa podpórka przeciwślizgowa klasy przemysłowej
- Szyfrowanie antykradzieżowe
- Opony odporne na przebicie
Wobec powyższego, Bird twierdzi, że akumulator jest o 50% większy niż akumulator skutera Bird One, który firma zaoferowała konsumentom do sprzedaży za 1 299 USD. Bird Two posiada również autonomiczne czujniki uszkodzeń, które mają połączyć się z systemem i poinformować centralę, kiedy skuter Bird został uszkodzony i jak należy go naprawić. To nie pierwszy raz, kiedy widzimy tę technologię w skuterze elektrycznym, ale ponieważ Bird twierdzi, że ich wersja jest opatentowana, musi ona zawierać przynajmniej coś nowego.
Brak widocznych śrub w Bird Two ma rozwiązać dwa problemy. Po pierwsze, ogranicza ilość kradzieży i wandalizmu, na które hulajnogi są notorycznie narażone . To jest oczywiste. Drugi jest mniej oczywisty. Najwyraźniej ludzie ciągle ranili się od odsłoniętych śrub, więc Bird ukrył je, aby chronić niewinnych.
Bird skomentował to tak:
„Odsłonięte śruby w pojazdach mogą powodować obrażenia i ułatwiać wandalizm. Aby pomóc w ochronie przed tymi problemami, zespół projektowy i inżynierski w Bird dołożył starań, aby Bird Two nie miał żadnych odsłoniętych śrub. Brak nadmiernie odsłoniętych śrub pomaga uzyskać bardziej płynną konstrukcję, jednocześnie zmniejszając bolesne obrażenia i wandalizm.”
Inne udogodnienia w Bird Two
Jedną z największych skarg rzeczywistych użytkowników skuterów były zużyte opony. Aby rozwiązać ten problem, Bird wyposażył skuter elektryczny Bird Two w opony odporne na przebicie. Kompromis polega na tym, że opony odporne na przebicie nie zawsze oferują tak przyjemną jazdę, jak ich mięsiste, miękkie, wypełnione powietrzem odpowiedniki.
Warto wspomnieć też o nowych zabezpieczeniach systemu.
„Opierając się na zastrzeżonym systemie operacyjnym Bird, który zasila mózg każdego ze swoich pojazdów, Bird Two obejmuje szyfrowanie antykradzieżowe. Dodane szyfrowanie pomaga powstrzymać kradzież i chroni przed potencjalnie złośliwymi atakami hakerów, na które narażone są inne systemy operacyjne e-hulajnóg.”
Ok, ale jaka prędkość i jaka bateria?
Niestety o najważniejszym Bird na razie nie informuje i nie wiemy, jaka jest prędkość nowej hulajnogi i jak długo i na niej pojedziemy. W internecie spekuluje się, że będą to parametry podobne do nowej Xiaomi Mi Pro, o które pisaliśmy tutaj. Oznacza to, że być może niebawem na rynku pojawi się bardzo dobra i wytrzymała hulajnoga.