Kryptowaluty - prognozy, giełdy, ceny, kurs > Awaria CoinBase?

Awaria CoinBase?

Po kilku godzinach niedostępności, strona główna wiodącej giełdy kryptowalut Coinbase jest teraz archiwizowana. Awaria nastąpiła z powodu „problemów z łącznością” zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji mobilnej.

Aktualizacja 29.01.2021 – Dzisiaj CoinBase zaliczyło poważniejszą awarię, która uniemożliwiła handel. Jednak o godzinie 19.00 sytuacja została w większości opanowana. Administratorzy giełdy wydali komunikaty:

  • Aktualizacja (najnowszy) – nadal monitorujemy wszelkie dalsze problemy.
  • Monitorowanie – kopia zapasowa wszystkich usług. Obecnie monitorujemy nasze systemy.
  • Aktualizacja – nadal pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu.
  • Aktualizacja – handel to 100% kopia zapasowa. Wszystkie usługi są w dobrym stanie, z wyjątkiem sald portfela, które są obecnie w “zdegradowanym stanie”.
  • Aktualizacja – w naszych aplikacjach internetowych i mobilnych nadal występują pewne problemy z połączeniem i wydajnością. Wciąż badamy ten problem i ciężko pracujemy, aby przywrócić normalną usługę.

 Do handlu krypto polecamy tę giełdę (nowe okno) Archiwalne awarie poniżej.

Giełda CoinBase nie działa, awaria

Problem pojawił się na stronie o 15:32 i sześć godzin później, Coinbase określił problem z łącznością jako rozwiązany. Jednak kolejne powiadomienie o incydencie z 21:05 mówiło o opóźnieniu z wypłatami. Ale o 21:04 Bitstamp powiadomił również swoich użytkowników za pośrednictwem Twittera, że giełda „ma obecnie pewne opóźnienia w przetwarzaniu wypłat kryptowalut”.

Użytkownicy nie ukrywali zdenerwowania:

“Coinbase is down I can’t transfer my BTC to another hold. I’ve tried countless amount of times it stays loading once i tap the wallet ID on the app. Anyone know what the problem of sending my bitcoin to another wallet is?”

Nie jest to pierwsza i zapewne nie ostatnia awaria giełdy, bowiem te zdarzają się dosyć często na wszystkich platformach, gdy BTC bije rekordy ceny. Rónież drastyczny spadek kursu sprawia, że ludzie szybko dokonują wielu transakcji.

coinbase awaria down

CoinBase stawia na prostotę, która sprawia, że wielu inwestorów uwielbia tę platformę. Jednak, jak każda inna giełda, miewa awarie w okresie wzmożonego ruchu.

Problemy CoinBase

Ponieważ zainteresowanie Bitcoinem rosło wraz z jego ceną, popularna giełda stała się celem rosnącej fali rozgiewanych klientów, którzy nie mogli uzyskać dostępu do obsługi klienta. Szybkie spojrzenie na Twittera pokazuje historię, jak jeden z niezadowolonych użytkowników usługi powtarzał: „Wiele problemów w ciągu ostatniego miesiąca, kosztowały mnie sporo $$$, kilka otwartych spraw i 0% odpowiedzi?”

W celu pełnego wyjaśnienia, redaktor TechCrunch poprosił firmę o dokładniejszy wgląd w system obsługi klienta. Coinbase wydało oświadczenie, obiecując, że będzie starało się “działać lepiej”. Wiceprezes ds. klientów napisał na blogu firmy, że Coinbase „dąży do poprawy obsługi klienta w okresie wzmożonego zainteresowania kryptoekonomią”. Firma twierdzi, że zatrudnia więcej osób do swojego zespołu; chcą też dodać większą liczbę opcji samoobsługi (jest ich kilka); rozbudować swoje centrum pomocy i uruchomić nową witrynę edukacyjną Coinbase Learn,

Co być może najbardziej znaczące, Coinbase mówi, że w nadchodzących miesiącach zacznie emitować wiadomości na żywo z przedstawicielami giełdy. Rzeczywiście, Coinbase nie oferuje żadnego rodzaju wsparcia na żywo, a linia telefoniczna pomocy technicznej jest dostępna tylko dla użytkowników, którzy chcą zamrozić swoje konta i w dodatku jest zautomatyzowana. Zatem gdy coś nie działa, użytkownicy szukają pomocy na forach internetowych.

Tak czy inaczej, firma będzie musiała zrobić o wiele więcej dla swoich coraz bardziej aktywnych użytkowników, jako podmiot będący w obrocie publicznym, zarówno dlatego, że organy regulacyjne niewątpliwie będą bardziej interesować się nieszczęśliwymi klientami, jak i dlatego, że w przeciwnym razie giełda straci obecnych i potencjalnych klientów na rzecz rywali. Problem obsługi i powtarzających się awarii dotyczy wielu giełd, co w końcu powinno zmotywować do rozwoju systemów i usprawnienia obsługi klienta.

Obsługa klienta to problem wielu gigantów

Podczas gdy Coinbase borykało się z gwałtownym wzrostem skarg, które odpowiadają zmienności wzlotów i upadków Bitcoina, obsługa klienta była ciągłym problemem dla prawie dziewięcioletniego zespołu z San Francisco, który złożył poufny formularz w SEC w grudniu, aby wejść na giełdę. W 2018 roku Mashable dostał 134 strony skarg złożonych do SEC i Kalifornijskiego Departamentu Nadzoru Biznesowego w następstwie pięciomiesięcznego procesu FOIA, a obraz, który się wyłonił, nie przedstawiał „odpowiedzialnego gracza w obszarze kryptowalut otwierającym rynek dla nowych inwestorów , ale raczej firmę przytłoczoną i niedostatecznie przygotowaną na własny sukces ”.

Przedstawiciel firmy, zapytany między innymi o to, jak od tego czasu zmieniły się procesy Coinbase, ilu z ponad 1200 pracowników firmy koncentruje się na obsłudze klienta i czy firma może udostępniać najnowsze numery klientów, Coinbase odmówiła komentarza.

Warto dodać, że we wrześniu ubiegłego roku firma rozstała się z ponad 5% swoich pracowników, po tym jak współzałożyciel i dyrektor generalny Brian Armstrong publicznie zniechęcił ich do aktywizmu i dyskusji politycznych w pracy, a następnie zaoferował odprawę tym, którzy nie czuli się komfortowo z tą polityką. Wiele osób z niecierpliwością oczekiwało debiutu giełdowego Coinbase, choć zmiany w Waszyngtonie mogą potencjalnie osłabić firmę i inne giełdy.

Podmiot publikujący nie bierze odpowiedzialności za niekorzystne inwestowanie. Powyższy artykuł ma charakter opinii i nie był tworzony przez specjalistów z branży finansów. Handel kryptowalutami może być ryzykowny.